torsdag 25 oktober 2007

Bild 1 - vecka 9


Tema: självporträtt
Fotograf: Elinleticia Högabo
Visste inte om jag skulle klara denna veckas utmaning. Höstdepressionen har svept in mig i omöjlighet. Jag ville minst av allt ställa mig framför kameran. Tog till lipen när jag satt i badkaret och läste - och plötsligt insåg jag att jag ville ta ett kort på DET. Jag ville se om ångesten faktiskt skulle lysa genom ögonen. F tog in kamera och dator i badrummet och sen tog jag porträttbilder medan jag fortfarande satt kvar i karet. Jag är väldigt nöjd. Om man känner mig ser man hur förtvivlad jag är. Jag tycker jag ser ut som en fem åring på bilden. Det är långt ifrån någon bild jag skulle rama in - men en bild som uttrycker något - och där har jag lyckats.
Jag har gjort bilden svartvit, men annars är den helt omanipulerad.

Inga kommentarer: