fredag 19 oktober 2007

Bild 3 - vecka 8

Tema: Ensam
Klicka på bilden för större storlek
Fotograf: EvaP

Jag var illa ute i fredags och satt utan bilder. En av planerna för dagen var att köpa vaniljhjärtan och ge till några vänner som hjälpt mig med en sak, på Böckmans Café var det mycket folk vid disken och jag satte mig ner när jag såg den ensamma mannen och tog en bild utan att fråga.

Det var för mörkt för att få en så kort slutartid att få bilden skarp. På eftermiddagen kom jag på att jag kunde ändrat ISO för att få en större ljuskänslighet. Det kommer jag aldrig att glömma igen.

Tolkningen av "ensam" tycker jag att jag gjorde bra, rent tekniskt är det är rätt dålig bild.

1 kommentar:

En av oss sa...

Mycket bra idé och väl utförd. Den är gripande - men jag stör mig på den dassiga bakgrunden. Man kan ju inte göra jättemycket åt det, men jag skulle beskurit bilden och gjort bakgrunden oskarp för att fokusera på mannen.
//ElinLeticia