fredag 19 oktober 2007

Bild 4 - vecka 8

Tema: Två
Fotograf: Tine
Klicka på bilden för att se den i större format

Den här bilden blev något av en nödlösning på temat. Från början hade jag en kul idé (med bla. ett par enäggstvillingar inblandade) men som vanligt satte min oförmåga att våga fråga stopp för det hela. Nåväl, idén har jag kvar inom mig och så småningom kanske jag gör verklighet av den...
Jag gick runt hemma i trädgården och fick då syn på våra cyklar, tätt tillsammans som ett strävsamt gammalt par. Det händer allför sällan att de kommer ut på någon runda och jag fick lust att föreviga dem. En ganska tight komposition valde jag medvetet. Tyvärr fanns det en del andra pryttlar där som störde, så jag valde att först göra bilden svartvit och sedan måla fram enbart cyklarnas färger.
Bilden är väl sådär, men jag är nöjd med det jag gjorde i Photoshop.
Så här såg det ut från början:

1 kommentar:

En av oss sa...

Den här bilden säger mig ingenting. // ElinLeticia