fredag 2 november 2007

Bild 9 - vecka 10

Tema: Äntligen
Klicka för större bild
Fotograf: Eva P - som jag skrev om bild nummer 10 var solnedgången alldeles otrolig, när jag var klar med fotograferingen stod jag kvar en stund i en absolut tystnad, det var en fin naturupplevelse.)

Han gick en sväng ner till vattnet och båten, den låg tryggt upp-och-ner vid strandkanten och om någon vecka skulle gubben Otto placera den bland de andra. Den här hösten var den värsta han varit med om, Maria hade lämnar honom, han hade mist sitt jobb, hans bästa vän hade gått bort i cancer och han kände sig som drivved - helt utan styrsel.

"När man inte har något kan man göra som man vill", tänkte han och kände en kittling i magtrakten. Ingen kvinna, ingen vän, inget jobb och båten uppdragen. Allt han hade ägt var nu sålt och det kändes befriande att innehållet i ryggsäcken var allt han behövde ansvara för. "Nu drar jag", var något som många sa dagligen i vredesmod, i trötthet, i sorg - och nu skulle han inte säga det. Han skulle göra det.

"Jag drar nu", sa han till båten, höjde handen i en vink, vände ryggen mot vattnet och började sin resa.

Inga kommentarer: